بعد ازنشست سران عرب !؟
اسماعیل هوشیار اسماعیل هوشیار

 

 
حدود 4 روز پیش نشست سران عرب دربغداد برگزار شد . قبل از آن سوالی که پیش آمده بود اینکه چرا بغداد با آن شرایط امنییتی؛ و برای حل چه مشکلی !؟ ولی بعد از نشست تازه متوجه شدی سوال وارد نیست . قرار نبود مشکلی حل شود مثل انواع نشست غرب با حکومت اسلامی به نام پرقدرت اتم  ! در پی نشست سران عرب در بغداد و ناله مدیای غرب از بی نتیجه بودن چنین نشستی ، به تیتری برخوردم که جالب بود و نفرت انگیز!
 
واشينگتن پست به هزينه های هنگفت برای کنفرانس سران عرب در بغداد پرداخت و نوشت: ترتيب دهندگان اين اجلاس پولهای هنگفتی برای خريد فرش قرمز هزينه کردند و از مهمانان با چای و خرما در سينی هايی که با آب طلای 24 عيار پذيرايی می کردند. در شرايطی که سران عرب در فضای اشرافی در اجلاس سران عرب به سر می بردند، بيش از هفت ميليون شهروند اهل بغداد تحت اقامت اجباری در منازل خود باقی مانده بودند و اين در پی اعلام منع تردد و قطع تمامی امکانات ارتباطی از جمله تلفن دستی صورت گرفت.
 
این فقط شکلی از اشکال است والا تا جایی که به موضوعات سیاسی برمیگردد چنین نشستهایی حالت سمبلیک دارد . تصمیم اصلی درجاهای دیگر گرفته میشود . شاید یکی از توهمات قبل از نشست ، حل و فصل موضوع سوریه و اسد بود . اما چنین اتفاقی نیافتاد . اونها چای خوردند درسینی های طلا با عیار24....فرش قرمزش هم با خون طبیعی انسان آبدیده شده بود . بغداد اولين شهر عربی است که قيمت مواد مصرفی طی اين کنفرانس به پنج برابر رسيد و مناطق و پل ها و وروديهای آن برای آمادگی برگزاری کنفرانس بسته شدند. اين در تاريخ کنفرانس های سران عرب تابحال بی سابقه بوده است. در رابطه با فساد در کنفرانس سران بغداد، مقامات وزارت خارجه عراق گفتند که اين کنفرانس حدود نيم ميليارد دلار هزينه در برگرفت و اين بالاترين هزينه برای هر کنفرانس عربی است که تابحال برگذار شده است. تا جائيکه فقط هزينه گل و سالاد به يک مليون دلار رسيد. اين درحالی است که دو سوم مردم عراق زير خط فقر به سر می برند و نتیجه این نشست ؛ نيم ميليارد دلار به اسم کنفرانس سران عرب بر باد رفت.
 
مهرنوش نوشته بود : کنفرانس سران عرب زمانی به نتیجه مشخص سیاسی میرسید که خامنه ای به پیام اوباما بوسیله اردوغان لبیک میگفت . خامنه ای هم گفت دست از حمایت سوریه برنمیدارد. به نظر من تکلیف سیاست آمریکا در قبال سوریه در ایران تعیین میشود و نه در اتحادیه عرب....
 
دور بعدی مذاکرات اتمی حکومت اسلامی با غرب به شکلی دیگری درراه است. به همین ترتیب تکلیف نشستهای سریالی مذاکرات اتمی اسلام با غرب مثل همیشه پیشاپیش مشخص است. دقیق نمیدانم چند سال است که مذاکرات میکنند و این باروزیر امور خارجه آمریکا گفت که گروه ۱+۵ با خامنه ای توافق کرده‌اند که دور بعدی گفت‌وگوها در مورد برنامه اتمهای اسلامی روز ۲۵ فروردین 1391 در استانبول انجام شود. او هشدار داد که "پنجره فرصت‌ها همیشه باز نمی‌ماند"...هیلاری کلینتون که در کنفرانستان «دوستان مردم سوریه» در استانبول شرکت کرده است در کنفرانس خبری خود با اشاره به اظهارات خامنه‌ای درباره حرام بوده بمب اتمی گفت:«به مقا‌م‌های ترکیه‌ گفته شده که رهبر جمهوری اسلامی، سلاح‌های کشتار جمعی رااز نظر شرعی حرام و مغایر با اسلام می‌داند.»( الان تمام نگرانی کاخ سفید این شده که حلال یا حرام بودن بمب اتمی براشون ثابت بشه....والا سالهاست که شک ندارن شخص خامنه ای راست میگه ...! اونوقت میگن چرا فحش میدی و ادب سیاسی رعایت نمیکنی ؟ شما صحنه را نگاه کنید ، وقتی گرگ با کفتارتانگو میرقصد و جناب گرگ نگران باوردینی کفتارمیشود...وابلهان باورمیکنن )


وزیر خارجه ایالات متحده افزود: «ما با خامنه ای به گفت‌وگو خواهیم نشست تا ببنیم این باور‌ دینی چگونه در عمل پیاده می‌شود.» هیلاری کلینتون اظهار داشت: «این یک باور کلی نیست بلکه سیاست یک دولت است. به این معنی که این سیاست دولت باید به طرقی تجلی پیدا کند. جامعه جهانی اکنون می‌خواهد کردار و این باور دینی را در کنار هم ببیند.» ( درعمل همونطوری پیاده میشه که توی این 33 سال شد ! وحتما حضورشما با کفتاررا درست و به موقع میبینیم!! )
 
ناگهان و دوباره پرونده انفجارآرژانتین باز شد....اوباما لایحه مجازات خرید کنندگان نفت از حکومت اسلامی را تصویب کرد ! ترکیه حق دفاع یا جنگ مسلحانه را برای سوریها به رسمییت شناخت......وزیرخارجه عربستان دستور تسلیح داد و گفت حقوق هم میدیم...کنفرانس دوستان سوريه دراستانبول ترکيه در بيانيه پايانی خود شورای ملی سوريه را به عنوان نماينده مشروع تمام مردم اين کشور رسمیت شناخت....درپی این عمل رهبرعقیدتی ( مسعود رجوی ) شب قدرسوریه را تبریک گفت و فریاد زد : پس من چی ؟ سخنرانی بی خاصییت مشتی جانور در پیتی در پاریس هم سهم رهبرعقیدتی شد درمسیراین تحولات....سهم اسیران اشرف هم همچنان زندان است و زندان و زندان !
 
 در پاريس، شهردار سابق نيويورک رودی جوليانی، مايکل موکيزی، دادستان کل سابق آمريکا، تام ريج، وزير سابق امنيت داخلی،سفير سابق ايالات متحده در سازمان ملل جان بولتون و پاتريک کندی، نماينده سابق کنگره، در يک کنفرانس در روز شنبه با حمايت کميته فرانسوی برای يک ايران دموکراتيک (CFID)، گروه فرانسوی شکل گرفته در حمايت از سازمان مجاهدين شرکت کردند.
 
اما دورغ سیزده امسال : افرادی که دربالا اسامی شان تیک خورده است ( تام ریچ ؛ جان بولتون ؛ پاتریک کندی و...) جزو نیروهای انقلابی ، روشنفکر، متعهد ، آزادیخواه ، دموکرات !! انواع نشستهای درپیتی اتمی و عربی مشکل را سه ضرب حل میکند ؛ آمریکا سوپرانقلابی ترین قاره جهان است و همیشه به فکر منافع هست... حالا منافع کی و کجا ؟ بماند ! اسلام دموکراتیک مجاهدین هم تنها راه حل بحرانهای جهان است ، به جان مسعود و مریم !
 
دروغ سیزده سال بعد: چگونه از یک جمهوری‌خواه تبدیل به یک پادشاهی‌طلب شدم...ف.م.سخن درگویا ( تبصره : منظوراز"پادشاهی طلب" طرفداری ازفردی خاص نیست بلکه خودش میخواد یه چند وقتی شاه بشه و حالشو ببره...پادشاه مخصوص با تاج اضافه...)
توی گوگل البته مشابه این جمله پیدا شد : چگونه از یک مارمولک سرگردان تشنه لب گیج..... تبدیل به یک وزغ برکه نشین شدم ؟ 
 
 
دوم اپریل 2012

April 3rd, 2012


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی